«Οι ξενοδόχοι δεν χρειάζονται απλώς ένα υπουργείο αλλά ένα υπερ υπουργείο Τουρισμού που να δίνει λύσεις στα προβλήματα του τομέα και να τον στηρίζει. Καλές οι συζητήσεις αλλά αν οι δεσμεύσεις μένουν στα λόγια αποτέλεσμα δεν υπάρχει».
Αυτό υπογράμμισε μιλώντας σήμερα στο skyrodos.gr η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω κ. Κωνσταντίνα Σβύνου με αφορμή και όσα συζητήθηκαν σε κεντρικό επίπεδο στη γενική συνέλευση του κλάδου.
Η κ. Σβύνου επιβεβαίωσε τις ειδήσεις περί υστέρησης σε ότι αφορά τις προκρατήσεις γεγονός που το απέδωσε στην επανεμφάνιση ανταγωνιστικών προορισμών.
« Είμαστε πίσω σε ότι αφορά τις προκρατήσεις. Αυτό οφείλεται στην επανεμφάνιση προορισμών που είναι ανταγωνιστικοί προς την Ελλάδα», είπε η κ. Σβύνου.
Όσο για τον τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω τόνισε πως δεν αρκεί μόνο η προβολή για να αυξηθούν οι αφίξεις αλλά η εφαρμογή διαφορετικής τιμολογιακής πολιτικής που όμως οι ξενοδόχοι δεν μπορούν να υιοθετήσουν εξαιτίας της υπερφορολόγησης από την κυβέρνηση.
«Έχουμε απέναντι μας την Τουρκία που είναι πάμφθηνη. Από τη γειτονική χώρα είναι εφικτό να προωθούνται πιο φθηνά τουριστικά πακέτα. Στην Ελλάδα η υπερφορολόγηση γονατίζει τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Εμείς δεν μπορούμε με αυτά τα δεδομένα να προχωρήσουμε σε περαιτέρω προσφορές», δήλωσε η κ. Σβύνου και πρόσθεσε πως οι ξένοι τουριστικοί πράκτορες ήδη πιέζουν για μειώσεις των τιμών.
Ωστόσο οι μειώσεις των τιμών όπως αναφέρει η κα. Σβύνου, προσελκύον και τουρίστες που δεν είναι υψηλού οικονομικού επιπέδου .
«Δεν μπορούμε να προσφέρουμε την ποιότητα των υπηρεσιών που επιθυμούμε με αυτές τις συνθήκες», ανέφερε η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω.
Σε ερώτηση αν η φετινή τουριστική σεζόν θα είναι δύσκολη για την Κω η κ. Σβύνου δήλωσε:
«Όχι ιδιαίτερα δύσκολη. Εκτιμούμε ότι θα έχουμε μικρή μείωση 3-5% στις αφίξεις των επισκεπτών».
Καλύτερα πηγαίνει σε ότι αφορά τις κρατήσεις η τουριστική αγορά της Ολλανδίας σε αντίθεση με τη Γερμανική και την Αγγλική που παρουσιάζουν στασιμότητα.
«Στις δύο μεγάλες τουριστικές αγορές δηλαδή στη Γερμανική και την Αγγλική το αποτέλεσμα θα κριθεί από τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής . Πολλά υποσχόμενη είναι η Πολωνική αγορά», είπε η κα. Σβύνου.
Σε μικρό ποσοστό υστέρηση παρουσιάζουν για την Κω οι κρατήσεις από την Τσεχία.
Η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω τονίζει ότι για να πάει μπροστά ο ξενοδοχειακός τομέας θα πρέπει και οι κυβερνώντες να συνεργάζονται με τους φορείς και να μην απορρίπτουν τα αιτήματα των επιχειρηματιών.
«Οι κυβερνώντες να προβούν σε πραγματική συνεργασία με τους φορείς και ειδικά με τον ξενοδοχειακό τομέα. Πρέπει οι συναντήσεις να έχουν αποτέλεσμα και οι δεσμεύσεις που δίνονται να γίνονται πράξη. Εμείς θέλουμε να έχουμε υπερ υπουργείο Τουρισμού και όχι απλά ένα υπουργείο . Ζητάμε μια κρατική δομή που θα δίνει πραγματικά λύσεις στα προβλήματα μας», τόνισε η κα. Σβύνου.
«Γίνεται τρελό πανηγύρι στο θέμα των πνευματικών συγγενικών δικαιωμάτων . Εδώ και πολλά χρόνια ζητάμε λύσεις γιατί η κατάσταση έχει ξεφύγει. Δεν μπορεί να υπερ φορολογούνται οι νομίμως λειτουργούσες επιχειρήσεις και άλλοι να φοροδιαφεύγουν», είπε η κα. Σβύνου.
Σε ότι αφορά τη προσέλκυση τουριστών υψηλού επιπέδου η κα. Σβύνου τόνισε ότι αυτό απαιτεί προσπάθεια μακροχρόνια.
«Χρειάζεται μακροχρόνια προσπάθεια για να καταφέρουμε να προσελκύσουμε τουρίστες υψηλού επιπέδου. Όμως αυτό είναι συνδυασμένο και με την αναβάθμιση των υποδομών»
Ο νέος φορέας προβολής
Η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κω αναφέρθηκε και στη νέα δομή που θα δημιουργηθεί για την προβολή της Κω στο εξωτερικό και στην Ελλάδα.
“Λείπει από την περιοχή μας ένα συντονιστικό όργανο που θα έχει την ευθύνη για την προβολή. Ειδικά στην Κω πρέπει να υπάρχει αυτή η δομή που θα διοικεί στην ουσία τον βασικότερο πυλώνα της οικονομίας μας σε επίπεδο marketing», δήλωσε η κα. Σβύνου
Στο νέο φορέα προβολής επιδιώκεται να μετέχει εκτός από την Ένωση Ξενοδόχων Κω ο Δήμος αλλά και οι επιχειρηματίες.
«Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα οργανισμό που θα μπορεί να συνενώσει τις οικονομικές δυνάμεις του τόπου με στόχο τη στήριξη του τουρισμού. Εμείς ως ΕΞΚ είμαστε διατεθειμένοι να διαθέτουμε όλο τον προϋπολογισμό μας για την προβολή μέσω του νέου φορέα», δήλωσε η κα. Σβύνου.