Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου Βασίλης Α. Υψηλάντης φέρνει στη Βουλή το θέμα της ακρίβειας των εισιτηρίων στη γραμμή Ρόδο-Αθήνα αλλά και όλο το πλέγμα του προβλήματος στις αερομεταφορές που παρατηρείται στη Ρόδο και στα άλλα νησιά.
Συγκεκριμένα ο Βουλευτής Δωδεκανήσου αφού αναπτύσσει όλο το πρόβλημα που παρουσιάζεται με την ακρίβεια των εισιτηρίων απευθύνει ερωτήματα στους αρμόδιους υπουργούς και συγκεκριμένα, εάν και κατά πόσον είναι σε γνώση της Επιτροπής Ανταγωνισμού η κατάσταση αυτή και εάν έχει ελέγξει το ενδεχόμενο εναρμονισμένης πρακτικής από πλευράς των κατεχουσών (το μεγάλο μερίδιο της αγοράς) αεροπορικών εταιριών στη γραμμή Ρόδου -Αθήνας και Αθήνας -Ρόδου για τυχόν παραβάσεις των άρθρων 1 και 2 του Ν.3959/2011, 101 και 102 της Συνθήκης Λειτουργίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εάν η Κυβέρνηση προτίθεται να λάβει μέτρα προκειμένου να υπάρξει ικανοποιητικό επίπεδο και χαμηλού κόστους αεροπορικές υπηρεσίες , ιδιαίτερα προς τα νησιά, δεδομένου ότι ακόμα και σε επιδοτούμενες γραμμές τους θερινούς μήνες ούτε θέσεις μπορεί να βρει κανείς, το δε κόστος των εισιτηρίων είναι πολύ μεγάλο.
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης είναι το ακόλουθο :
ΘΕΜΑ: Η μεγάλη ακρίβεια των αεροπορικών εισιτηρίων στη γραμμή Ρόδου-Αθήνας, θέματα ανταγωνισμού προς εξέταση, πολιτική ανταγωνισμού στις αερομεταφορές
Αξιότιμοι κ. Υπουργοί,
Την τελευταία διετία και συγκεκριμένα μετά την παύση των δρομολογίων στη γραμμή Ρόδου-Αθήνας, διαδοχικά δυο αεροπορικών εταιριών (που το τέλος των δρομολογίων της μίας, έφερε την άλλη), διαμορφώθηκε και παγιώνεται στην ουσία ένα καθεστώς που παραπέμπει σε ολιγοπωλιακές καταστάσεις στον τομέα των αερομεταφορών με την παρουσία μιας στην ουσία αεροπορικής εταιρείας και τους τελευταίους μήνες μιας δεύτερης, η οποία όμως κατά τρόπο περίεργο ενώ αυτοδιαφημίζεται ως low-cost εταιρεία, η τιμολογιακή της πολιτική δεν διαφέρει κατά πολύ (αντιθέτως εναρμονίζεται σε πολλές περιόδους του χρόνου) από εκείνη της μη χαμηλού κόστους εταιρείας που επίσης σήμερα εκτελεί δρομολόγια στη συγκεκριμένη γραμμή.
Σημειώνεται ότι μόλις εδώ και λίγες ημέρες ( με το τέλος δηλαδή της τουριστικής περιόδου στη Ρόδου) η αξία των εισιτηρίων μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης εταιρείας επανήλθε σε διαφορά της τάξεως συνήθως των 50 ευρώ περίπου ανά εισιτήριο.
Σύμφωνα εξάλλου με δημοσίευμα διαδικτυακού τόπου
(https://www.iefimerida.gr/ellada/aegean-airlines-oi-kathysteriseis-ekthetoyn-ti-hora?amp) κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού μέχρι και της αρχές του φθινοπώρου «…Τη στιγμή που τα προβλήματα με τις καθυστερήσεις των πτήσεων της Aegean συνεχίζονται, στην περιφέρεια της Ελλάδας, και κυρίως στα νησιά, εκφράζεται έντονη δυσαρέσκεια από το επιβατικό κοινό για τις τιμές των εισιτηρίων της εταιρείας.
Χαρακτηριστικά είναι επίσης τα στοιχεία που δημοσιοποίησε το SkyRodos, σύμφωνα τα οποία οι τιμές για μετ’ επιστροφής πτήσεις από Ρόδο σε Αθήνα ξεπερνούν -ανάλογα με την ημέρα- ακόμη και τα 500 ή τα 600 ευρώ!

Απουσία σταθερών δρομολογίων από ανταγωνιστικές εταιρείες, μια αναζήτηση για εισιτήρια τον Αύγουστο φανερώνει τις εξαιρετικά υψηλές τιμές του «εθνικού» αερομεταφορέα. Συγκεκριμένα, μετ’ επιστροφής πτήση Ρόδος – Αθήνα – Ρόδος φτάνει τα 522, 31 ευρώ, ενώ άλλη, παρόμοια, πτήση (δείτε την εικόνα) εκτοξεύεται στα 675,48 ευρώ. Κάτοικοι και φορείς των νησιών ζητούν από τους βουλευτές να κινητοποιηθούν για να επέλθει η κανονικότητα στις αερομεταφορές, ιδίως τους θερινούς μήνες.