Θεοδωράτος: Αναπόφευκτες οι αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

440

Αναπόφευκτες φαίνεται πως είναι τελικά οι αυξήσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων καθώς δεν υπάρχει άλλος τρόπος προς το παρόν για να αντιμετωπιστούν από τις  εταιρείες οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων.

Περικοπές δρομολογίων ως προς τη γραμμή της Δωδεκανήσου  ακόμη δεν πρόκειται να γίνουν.

Στο θέμα των αυξήσεων των τιμών στα καύσιμα που χρησιμοποιούνται για τα πλοία αλλά και στα δρομολόγια,   αναφέρθηκε μεταξύ άλλων μιλώντας σήμερα στον Sky 100.8, o ταμίας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας και Διευθυντής Εμπορικής Εκμετάλλευσης του ομίλου Attica Group  κ. Διονύσης Θεοδωράτος.

« Το κόστος για τα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα πλοία  έχει διπλασιαστεί από πέρσι. Μέχρι τέλος του  2021 τα καύσιμα ήταν το 40% του κόστους λειτουργίας ενός πλοίου.  Τώρα έχει γίνει το 80%. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζει το σύνολο των ακτοπλοϊκών εταιρειών στην Ελλάδα», τόνισε.

Σε ερώτηση αν τα δρομολόγια σε κάποιους προορισμούς είναι εξαιτίας των αυξήσεων ζημιογόνα ο κ. Θεοδωράτος τόνισε:

«Αυτό τη στιγμή όλα τα δρομολόγια σε μικρές και μεγάλες γραμμές  είναι ζημιογόνα. Για τα πορθμεία δεν μπορώ να γνωρίζω  δεν διαθέτω στοιχεία καθώς δεν είναι μέλη μας.  Οι εταιρείες μέλη του ΣΕΕΝ έχει πάρει από μόνες τους κάποια μέτρα μειώνοντας κάπως τις ταχύτητες των πλοίων για να εξοικονομήσουν καταναλώσεις», τόνισε ο κ, Θεοδωράτος.

Το διοικητικό συμβούλιο του ΣΕΕΝ όπως εξήγησε στη συνέχεια ο κ. Θεοδωράτος  σε συνάντηση με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη έχει καταθέσει προτάσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων.

«  Προτείναμε στο υπουργείο Ναυτιλίας να μπει πλαφόν στις τιμές  των καυσίμων με τα οποία εφοδιάζονται τα πλοία, να μείνει  ο ΦΠΑ στα εισιτήρια στο 13% ( ήταν  στο 24%) και αν είναι εφικτό να κατέβει το 6% μέχρι να αντιμετωπιστεί η κρίση που έχουν δημιουργήσει οι αυξήσεις στις τιμές του πετρελαίου.
Ζητήσαμε την επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών για τους ναυτικούς  και την αύξηση των αποζημιώσεων για τα δρομολόγια δημόσιας  υπηρεσίας ( άγονη γραμμή) και την κατάργηση των υποχρεωτικών εκπτώσεων στις τιμές των εισιτηρίων μέχρι να αντιμετωπιστεί η κατάσταση», τόνισε και πρόσθεσε πως  μέχρι τώρα οι  ακτοπλοικές  εταιρείες κάνουν εκπτώσεις στα εισιτήρια αλλά τα αρμόδια υπουργεία δεν δίνουν τις αποζημιώσεις

«Στα ΚΤΕΛ για παράδειγμα όμως που γίνονται εκπτώσεις το κράτος δίνει τις αποζημιώσεις. Στις ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν συμβαίνει αυτό», σημείωσε.

Σε ερώτηση αν οι ακτοπλόοι θα προχωρήσουν σε αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων ο κ. Θεοδωράτος είπε:

«  Τα πλοία χρειάζονται 700.000 τόνους πετρέλαιο το χρόνο για να λειτουργήσουν.  Με την αύξηση των τιμών στο πετρέλαιο η επιβάρυνση είναι 280 εκατομμύρια ευρώ και οι εταιρείες δεν μπορούν να το απορροφήσουν. Δεν ζητάμε τη συνολική επιδότηση της αύξησης αλλά να υπάρξουν μέτρα και για την ακτοπλοΐα. Αν δεν γίνει αυτό είναι σίγουρο ότι θα πρέπει να αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων πολύ . Αυτό θα έχει ως συνέπεια τα ταξίδια των νησιωτών και των επισκεπτών να καταστούν πολύ δύσκολα. Είμαστε αναγκασμένοι να κάνουμε αυξήσεις στις τιμές. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος».

Δεν θα περικοπούν δρομολόγια

Όσο για περικοπές δρομολογίων είπε ότι δεν θα γίνει κάτι τέτοιο.

«Δεν ξέρω πως θα  λειτουργήσει το κάθε μέλος του συνδέσμου. Αυτή τη στιγμή οι περικοπές είναι συγκεκριμένες.Σε ορισμένες γραμμές έχουν κοπεί λίγα δρομολόγια. Δεν νομίζω ότι θα υπάρξει κάτι περαιτέρω. Η αίσθηση μου είναι από τα Δωδεκάνησα δεν θα κοπούν δρομολόγια», τόνισε.

Ο κ. Θεοδωράτος αναφέρθηκε και στην επιβατική κίνηση  και σημείωσε πως ακόμη δεν έχει επανέλθει ακόμη στα επίπεδα του 2019.

«Υπάρχει μια σταθεροποίηση σχετικά με τη διακίνηση των φορτηγών οχημάτων. Εδώ η κίνηση είναι λίγο καλύτερη από το 2019. Και υπάρχει πτώση σε ποσοστό 25% σε ότι αφορά τους επιβάτες», είπε.

Τρίτο πλοίο στα Δωδεκάνησα πριν  το Πάσχα

Παρόλα αυτά η Blue Star Ferries θα δρομολογήσει, όπως τόνισε ο κ. Θεοδωράτος  τρίτο πλοίο όπως και πέρσι στη γραμμή κορμού στα Δωδεκάνησα  το Πάσχα.

«Από τις ανακοινώσεις της εταιρείας προκύπτει ότι το τρίτο πλοίο θα δρομολογηθεί το Πάσχα, δηλαδή στις 15 Απριλίου. Τα δρομολόγια θα διαρκέσουν όπως κάθε χρόνο μέχρι τον Οκτώβριο»

Η ακτοπλοΐα είναι  βασικός πυλώνας ανάπτυξης των νησιών είπε ο κ. Θεοδωράτος και αυτό θα πρέπει να γίνει κατανοητό στην κυβέρνηση.

«Το θέμα δεν είναι  να δημιουργήσουμε  με πανικό. Η ακτοπλοΐα είναι βασικός πυλώνας ανάπτυξης των νησιών. Όπως κάνει με τους υπόλοιπους κλάδους  να ανακοινώσεις μέτρα και για την ακτοπλοία», δήλωσε ο κ. Θεοδωράτος.