«Το ρεκόρ των αφίξεων, χαρίζει ώθηση στην επόμενη σεζόν, η οποία προβλέπεται πιο απαιτητική. Αυτό το προβάδισμα πρέπει να εκμεταλλευτούμε τώρα για να παραβγούμε στην κούρσα του ανταγωνισμού»
Στην πολύ καλή έκβαση της φετινής τουριστικής σεζόν αναφέρεται σε συνέντευξή της στο skyrodos.grη αντιπεριφερειάρχης κ. Μαριέτα Παπαβασιλείου και τονίζει πως οι αφίξεις θα ξεπεράσουν κάθε προηγούμενο.
«Το Νότιο Αιγαίο αναδεικνύεται ο αδιαφιλονίκητος πρωταθλητής του τουρισμού, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας κατέκτησε το πρώτο εξάμηνο του 2018, την πρωτιά μεταξύ όλων των ελληνικών Περιφερειών, από πλευράς εισπράξεων», τονίζει η κ. Παπαβασιλείου και τονίζει πως ο τουρισμός, παρ’ όλα τα προβλήματα που υπάρχουν-είναι ο μοναδικός κλάδος ο οποίος αντιστέκεται με όλη τη δυναμική που διαθέτει, βάζει στο περιθώριο τους ανταγωνιστικούς προορισμούς και δίνει ουσιαστική αναπτυξιακή προοπτική στην χώρα .
Σε ερώτηση σχετικά με την προβολή της Περιφέρειας στο εξωτερικό και τη συμμετοχή σε εκθέσεις η κ. Παπαβασιλείου δηλώνει:
« Από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων μας, αποτέλεσε κύριο μέλημα μας ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μίας ολοκληρωμένης καμπάνιας, ενός σύγχρονου τουριστικού masterplan.Σε μία εποχή που ο ανταγωνισμός κάνει άλματα, δεν μπορείς να επιμένεις να ακολουθείς την πεπατημένη. Πλέον διαθέτουμε την τεχνογνωσία και την εμπειρία, διαθέτουμε τα απαιτούμενα εργαλεία και με μεγαλύτερη ευκολία προχωράμε στα επόμενα βήματα. Η καμπάνια Aegeanislandslikeotherθα συνεχισθεί».
Η συνέντευξη της κ. Μαριέτας Παπαβασιλείου αναλυτικά:
Η φετινή θερινή σεζόν βαίνει στο τέλος της. Ποια είναι η εκτίμηση σας για την έκβαση της;
Μπορούμε να μιλάμε για μία σεζόν ρεκόρ, καθώς οι αφίξεις αναμένεται να ξεπεράσουν κάθε προηγούμενο, γεγονός το οποίο μεταφράζεται και σε αύξηση των εσόδων. Συγκεκριμένα, το Νότιο Αιγαίο αναδεικνύεται ο αδιαφιλονίκητος πρωταθλητής του τουρισμού, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας κατέκτησε το πρώτο εξάμηνο του 2018, την πρωτιά μεταξύ όλων των ελληνικών Περιφερειών, από πλευράς εισπράξεων.Αποδεικνύεται για μία ακόμη φορά ότι ο Τουρισμός-παρ’ όλα τα προβλήματα που υπάρχουν-είναι ο μοναδικός κλάδος στην Ελλάδα ο οποίος αντιστέκεται και χαρίζει μία ουσιαστική αναπτυξιακή προοπτική.
Ποιες αγορές έδειξαν δυναμική και έδωσαν περισσότερους τουρίστες στη Ρόδο;
Οι παραδοσιακές αγορές αποτελούν σταθερή αξία με αυτή της Γερμανίας να παρουσιάζει μία αυξημένη δυναμική τείνοντας να κατακτήσει την πρώτη θέση αφίξεων. Επίσης, η αγορά της Πολωνίας φανερώνει ιδιαίτερα καλές προοπτικές με τις αφίξεις να είναι σταθερά αυξανόμενες τα τελευταία χρόνια.
Βασικό μας μέλημα είναι να ενισχύσουμε τις αφίξεις από όλες τις τουριστικές αγορές, να αυξήσουμε τις ροές από τις παραδοσιακές και να ενθαρρύνουμε την προσέλευση από τις αναδυόμενες.
Αύξηση 10% παρουσίασε ο αριθμός των διακινηθέντων επιβατών στα αεροδρόμια της χώρας το εννεάμηνο Ιανουάριος- Σεπτέμβριος του 2018, με τους επιβάτες να φθάνουν τα 53 εκατ. έναντι 48,2 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι (4,8 εκατ. περισσότεροι επιβάτες). Ποια εικόνα έχετε σχηματίσει;
Όλοι οι τουριστικοί δείκτες ευημερούν, γεγονός που μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν είναι υπερφορολογημένο στερώντας το οξυγόνο από τις επιχειρήσεις. Θεωρώ παρ’ όλα αυτά ότι αυτή την πρωτιά που κατέγραψε φέτος ο ελληνικός τουρισμός θα πρέπει να την εκμεταλλευτούμε. Το ρεκόρ των αφίξεων, χαρίζει ώθηση στην επόμενη σεζόν, η οποία προβλέπεται πιο απαιτητική. Αυτό το προβάδισμα πρέπει να εκμεταλλευτούμε τώρα για να παραβγούμε στην κούρσα του ανταγωνισμού.
Πως εξελίχθηκε η κίνηση στη γραμμή Ρόδου Τουρκίας; Ποια τα σχέδια της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για τη συγκεκριμένη αγορά; Επηρεάστηκε η κίνηση από τα προβλήματα στη γειτονική χώρα;
Αυτό το πρόγραμμα είχε ιδιαίτερη απήχηση. Πρόκειται για μία καλή τουριστική αγορά, από την οποία ο προορισμός μπορεί να αποκομίσει πολλά οφέλη. Προφανώς και επηρεάστηκαν οι αφίξεις από την γενικότερη κατάσταση στην Τουρκία, αλλά και λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων που ανέκυψαν, θεωρώ όμως ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια ενίσχυσης της συγκεκριμένης γραμμής.
Σας ικανοποίησαν τα αποτελέσματα της προβολής για τα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες στο εξωτερικό φέτος;
Έχοντας ως στόχο να αφήσουμε δυνατό το στίγμα του Νοτίου Αιγαίου στις διεθνείς αγορές, δημιουργήσαμε σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ και την Marketing Greece ένα πρωτοποριακό πλάνο δράσεων τουριστικής προβολής με ορίζοντα τριετίας. Τα συνολικά αποτελέσματα από την εφαρμογή αυτού του στρατηγικού σχεδίου είναι αξιοσημείωτα. Αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία και νέες μεθόδους του τουριστικού marketingεξασφαλίσαμε για πρώτη φορά στα χρονικά τις ίδιες ευκαιρίες προβολής για κάθε προορισμό των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, από το πιο μικρό μέχρι το πιο μεγάλο. Αναδείξαμε τη μοναδικότητα του κάθε νησιού ξεχωριστά, τις εμπειρίες που προσφέρει στον επισκέπτη, έχοντας ως κεντρικό μας σύνθημα το Aegean Islands-Like No Other.
Οι δυνατότητες των νησιών μας είναι ανεξάντλητες και τις αναδεικνύουμε με τις κατάλληλες μεθόδους. Το εγχείρημα της προβολής μίας πολυνησιακής Περιφέρειας, όπως είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, είναι ιδιαίτερα απαιτητικό. Με τα κατάλληλα εργαλεία, τις συνέργειες και την απαιτούμενη τεχνογνωσία, την οποία έχουμε πλέον αποκτήσει, μπορούμε να κάνουμε θαύματα και ήδη έχουμε να παρουσιάσουμε σημαντικά επιτεύγματα. Άλλωστε όλοι οι προορισμοί αποτελούν από μόνοι τους πολλά, ξεχωριστά θαύματα. Βασικός μας στόχος είναι να παρακινήσουμε τους εν δυνάμει επισκέπτες απ’ όλες τις τουριστικές αγορές να επιλέξουν συνειδητά το Νότιο Αιγαίο για όλες τις μοναδικές εμπειρίες που μπορεί να προσφέρει.
Αρκεί η συμμετοχή στις τουριστικές εκθέσεις ή κατά την άποψη σας χρειάζονται και άλλες δράσεις για την προβολή των νησιών στο εξωτερικό και την Ελλάδα;
Προφανώς και δεν αρκεί. Γι’ αυτό άλλωστε από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων μας, αποτέλεσε κύριο μέλημα μας ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μίας ολοκληρωμένης καμπάνιας, ενός σύγχρονου τουριστικού masterplan.
Αξιοποιήσαμε τις πιο σύγχρονες τεχνικές, το διαδίκτυο, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την προβολή μέσω blogs, τρέξαμε εξειδικευμένες καμπάνιες, φιλοξενήσαμε ξένους δημοσιογράφους και προβήκαμε σε μία σειρά άλλων ενεργειών προκειμένου να ενισχύσουμε τη φήμη των νησιών μας και να τονώσουμε το ενδιαφέρον γύρω από αυτά.
Σε μία εποχή που ο ανταγωνισμός κάνει άλματα, δεν μπορείς να επιμένεις να ακολουθείς την πεπατημένη. Διαφορετικά θα σε παρασύρει το ρέμα. Και εμείς αυτό, δεν θα επιτρέψουμε ποτέ να συμβεί! Πλέον διαθέτουμε την τεχνογνωσία και την εμπειρία, διαθέτουμε τα απαιτούμενα εργαλεία και με μεγαλύτερη ευκολία προχωράμε στα επόμενα βήματα.
Που θα βασιστεί η νέα καμπάνια για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου την περίοδο 2018-2019;
Η καμπάνια Aegeanislandslikeotherθα συνεχισθεί. Τα τριετές μας πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία και μεταβαίνουμε πλέον στην επόμενη φάση, εξελίσσοντας ακόμη περισσότερο τις ενέργειες τουριστικής προβολής και προώθησης στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ. Έχουμε δρομολογήσει την υλοποίηση μίας σειράς δράσεων όπως παραγωγή διαφημιστικών videos της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, παραγωγή videos για τις ανάγκες προβολής της τουριστικής περιόδου 2019, επικαιροποίηση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου καθώς και δημιουργία και διαχείριση του περιεχομένου τους, προβολή του τουριστικού προϊόντος των προορισμών σε Διεθνούς Εθνικής και Τοπικής εμβέλειας ΜΜΕ κλπ.
Συνεχίζουμε τις φιλοξενίες δημοσιογράφων και bloggersστα νησιά, ενώ όπως πάντα θα συμμετέχουμε σε όλες τις σημαντικές τουριστικές εκθέσεις και σε workshops.