Σε ένα από τα πιο δύσκολα σταυρόλεξα εξελίσσονται οι πτήσεις. Σήμερα λόγω του covid 19 έχει μειωθεί το πτητικό έργο γύρω στο 98% κατά μέσο όρο στην ΕΕ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Easy jet ανακοίνωσε ότι δεν θα επανέλθει στο προ κρίσης πτητικό της έργο έως το 2022 και θα καταργήσει την μεσαία θέση. Ακόμη και στην Αυστρία που είναι από τις πρώτες χώρες που επιστρέφουν σε μια κανονικότητα από τις 14 Απριλίου – ο υπουργός αθλητισμού, Βέρνερ Κόγκλερ, ανακοίνωσε ότι θα δοθεί το «πράσινο φως» για να ξεκινήσει ακόμη και το πρωτάθλημα – οι Austrian Airlines δεν θα σηκώσουν τα αεροπλάνα τους έως τις 17 Μαίου.
Χαρακτηριστικό της αεροπορικής αγοράς είναι ότι δεν χρειάστηκε οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να κλείσουν τα αεροδρόμια λόγω covid 19, διότι οι ίδιες οι εταιρείες από έλλειψη επιβατών καθήλωσαν τα σκάφη τους.
Ο τουρισμός υφίσταται τεράστιο πλήγμα και ουδείς γνωρίζει πότε θα επανέλθει. Το 2020 ήδη θεωρείται χαμένο στο μεγαλύτερο μέρος του.
Στις συσκέψεις του πρωθυπουργού με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κώστα Καραμανλή, τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη και άλλους αρμόδιους φορείς, συζητήθηκαν ενδελεχώς τα σενάρια για τις πρώτες κινήσεις που πρέπει να γίνουν.
Εκτός από τους κανόνες υγιεινής που θα ακολουθηθούν για αεροδρόμια, αεροσκάφη, προσωπικό και επιβάτες (τεστ, μάσκες, αποστάσεις κλπ) και οι οποίοι το πιο πιθανό είναι να είναι ευρωπαϊκοί, η κυβέρνηση αυτό που θα κάνει είναι να προχωράει σταδιακά στην άρση των Notam με τις οποίες έχει εκδώσει για απαγορεύσεις πτήσεων από διάφορες χώρες και αποκλείοντας επιβάτες από χώρες μη μέλη της ΕΕ.
Θα αρχίσει, δηλαδή, να απελευθερώνει τους αιθέρες της Ελλάδας, προκειμένου να διευκολυνθούν οι ξένες αεροπορικές εταιρείες που θα ήθελαν να ξεκινήσουν πτήσεις, με βάση τα δεδομένα που θα διαμορφώνονται στην εξέλιξη της πανδημίας μέχρι να βρεθεί το εμβόλιο.
Ανάλογα με την διεθνή αεροπορική κίνηση και τη ζήτηση που θα υπάρξει θα κινηθεί και η Aegean.
Οι πτήσεις εσωτερικού θα είναι οι πρώτες που θα αυξάνονται καθώς ένας εσωτερικός τουρισμός τουλάχιστον θα υπάρχει