Connect with us

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Σαρώνει η «φήμη» της Ελλάδας στις τουριστικές αγορές

Published

on

Οι πληρότητες, που φτάνουν ως το 100%, για τις πασχαλινές διακοπές, είναι μόνο ένα μικρό σημάδι, αυτού που θα βιώσουμε βαδίζοντας προς την “καρδιά” της τουριστικής  σεζόν.

Αν και οι επαγγελματίες του κλάδου κρατούν χαμηλά τους τόνους στις δημόσιες τοποθετήσεις τους, στις κατ’ ιδίαν συνομιλίες τους “βλέπουν” τις φετινές εισπράξεις  να κάνουν… “σκόνη” τις αντίστοιχες του 2019, όταν ο Τουρισμός είχε καταγράψει έσοδα σχεδόν 18,5 δισ ευρώ.

Ο πήχης ανεπισήμως έχει ανέβει στα 20 δισ ευρώ, αν και δεν λείπουν οι πιο αισιόδοξοι που θεωρούν συντηρητικές αυτές τις εκτιμήσεις.

Τα στοιχεία μιλάνε μόνα τους. Με φόντο την αύξηση της  κίνησης συνολικά στα αεροδρόμια της χώραςακόμα και σε σχέση με το 2019, η Aegean ανακοίνωσε 72% αύξηση της επιβατικής κίνησης από το 2022, με 2,6 εκατ. επιβάτες το 1ο τρίμηνο του 2023 και πρώτη φορά συνολικά 5% υψηλότερη επιβατική κίνηση από το προπανδημίας έτος 2019!

Την ίδια στιγμή, η κυλιόμενη έρευνα για τη “φήμη” της Ελλάδας και της Αθήνας, σε βασικές αγορές της Ευρώπης, δείχνει ότι η χώρα μας δεν κατοχυρώνει απλώς τα κεκτημένα, αλλά μεγαλώνει το μερίδιο της στην τουριστική πίτα. Ειδικότερα:

Tο net sentiment score (NSI) της Ελλάδας ξεπέρασε το αντίστοιχο της Ιταλίας και της Ισπανίας για όλο το Q4, ενώ το net sentiment score της Αθήνας ήταν υψηλότερο από εκείνο των ανταγωνιστικών προορισμών.

Αναλύοντας το net sentiment score ανά αγορά, η φήμη της χώρας παρουσιάζει ανόδους σε όλες τις υπό εξέταση αγορές. Η συνολική φήμη της χώρας και της Αθήνας έχει ανακάμψει σημαντικά στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου (+53 μονάδες και +80 αντίστοιχα σε σύγκριση με το Q3). Άλλες αξιοσημείωτες αυξήσεις για την Ελλάδα σημειώνονται στην αγορά της Γαλλίας (+43 μονάδες) και στην αγορά της Γερμανίας (+38 μονάδες). Η Αθήνα επίσης, σημείωσε ανόδους στην γαλλική αγορά (+29 μονάδες) και στην ολλανδική (+27 μονάδες).

Ο όγκος των συζητήσεων στο διαδίκτυο αυξήθηκε για θέματα που σχετίζονται με τη γαστρονομία και τη φιλοξενία, ενώ έχουν μειωθεί οι συζητήσεις για την υγειονομική ασφάλεια, τον πολιτισμό και την καθαριότητα σε σύγκριση με το 3ο τρίμηνο. Οι βαθμολογίες του NSI είναι ιδιαίτερα υψηλές όσον αφορά τη φιλοξενία, τον πολιτισμό και τη γαστρονομία.

Οι θετικές συζητήσεις σχετικά με τα ταξίδια το φθινόπωρο και τον χειμώνα στην Ελλάδα, συνέβαλλαν στην ενίσχυση της φήμης της χώρας ως «τουριστικού προορισμού για όλες τις εποχές»

Σύμφωνα με την αξιολόγηση της εμπειρίας με βάση την επίσκεψη, η Ελλάδα και οι επιμέρους προορισμοί διατήρησαν το Q4 την ανταγωνιστικότητά τους ξεπερνώντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Αξίζει να υπογραμμισθεί η βαθμολόγηση πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στην μεταβλητή value for money για όλους τους υπό εξέταση προορισμούς.

Η προσφορά της Ελλάδας σε πολιτιστικές και παραθαλάσσιες δραστηριότητες βαθμολογείται υψηλότερα το Q4.

Ασφαλής δείκτης είναι και οι βραχυχρόνιες μισθώσεις. Ήδη, από πέρσι κιόλας η Ελλάδα φάνηκε ότι μπαίνει για τα καλά στο “χάρτη”.

Αύξηση στις διανυκτερεύσεις το 2022

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν πέρσι περισσότερες από 28,5 εκατ. διανυκτερεύσεις, έναντι 24,3 εκατ. το 2019. Όσον αφορά στους καλοκαιρινούς μήνες, η AirDNA βλέπει τη ζήτηση να αυξάνεται κατά 32,8% σε ετήσια βάση και 24,5% σε σύγκριση με το 2019 σε όλη την Ευρώπη. Όλες οι χώρες από το top20, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας που βρίσκεται στην 5η θέση, προβλέπεται ότι θα έχουν διψήφια αύξηση στις συνολικές διανυκτερεύσεις μεταξύ Μαρτίου και Αυγούστου. Οι κρατήσεις για τον Ιούνιο, τον Ιούλιο και τον Αύγουστο είναι αυξημένες κατά περισσότερο από 30% σε σχέση με το 2019.

Επιστρέφοντας στις πασχαλινές εξορμήσεις, οι πληρότητες αναμένεται να κυμανθούν από 70% έως 90% στα ανοιχτά ξενοδοχεία των περισσότερων πασχαλινών προορισμών και σε κάποιες περιπτώσεις να αγγίξουν και το 100%. Στους περισσότερο δημοφιλείς προορισμούς από Μεγάλη Παρασκευή έως Δευτέρα του Πάσχα συγκαταλέγονται η Κέρκυρα, η Ύδρα, η Πελοπόννησος, τα Ιωάννινα, η Πάτμος, τα Λουτρά Αιδηψού, η Καβάλα, η Θάσος, το Πήλιο, η Σαντορίνη (θα ανοίξει το 50% των ξενοδοχείων), η Μύκονος κ.α.

Σε ικανοποιητικά επίπεδα η πληρότητα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Στην Κρήτη, το Νότιο Αιγαίο και τη Χαλκιδική, η πλειονότητα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων αναμένεται να επαναλειτουργήσει μετά το Πάσχα και έως τις αρχές Μαΐου, ενώ οι πληρότητες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη παραμένουν ικανοποιητικές τα Σαββατοκύριακα του Απριλίου – πλην των ημερών του ορθόδοξου Πάσχα που κινούνται μέχρι στιγμής χαμηλότερα. Υψηλές είναι οι πληρότητες στη Χίο όπου αναβιώνει το παραδοσιακό έθιμο του ρουκετοπόλεμου, τόσο σε ξενοδοχεία πόλης, όσο και σε ορισμένα περιφερειακά.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Το πιο ενδιαφέρον

Ο σταθμός που λειτουργεί από το 1992. Ο πρώτος ενημερωτικός ραδιοσταθμός στο Αιγαίο και ο πρώτος που καθιέρωσε το ενημερωτικό site, που λειτουργεί παράλληλα με τον ραδιοφωνικό σταθμό. Ο sky αδιάλειπτα λειτουργεί σε συνεργασία με τον ΣΚΑΙ 100,3 . Copyright © RADIOTOYRISTIKI SA

Στο site αυτό χρησιμοποιούμε εργαλεία που αποθηκεύουν μικρά αρχεία (cookies) στον υπολογιστή σας. Τα cookies κάνουν το site αυτό να “τρέχει” χωρίς προβλήματα και να δημιουργεί cookies πλοήγησης (statistics cookies). Για καλύτερες υπηρεσίες, πατήστε ΑΠΟΔΟΧΗ.