Την ανώμαλη προσγείωση του θαλάσσιου τουρισμού στη Ρόδο καυτηρίασε μετά την επίσκεψη του στο παλαιό λιμάνι ο υποψήφιος δήμαρχος κ. Αντώνης Καμπουράκης .
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της παράταξης «Με δύναμη για τη Ρόδο» πριν από δεκαετίες στο συγκεκριμένο λιμάνι έδεναν και ειδικά τη χειμερινή περίοδο με δυσκολίες τα ποστάλια, της γραμμής, δηλαδή , πλοία όπως το « Μιμίκα» και το «Ρενέτα» με μήκος όχι πολύ περισσότερο από τα 100 μέτρα.
Με γκαράζ που μύριζαν έντονα κάπνα ακόμη και μετά τον απόπλου. Παρόλα αυτά όπως αναφέρει ο υποψήφιος δήμαρχος έφερναν κόσμο στη Ρόδο. Πελάτες που κινούσαν την αγορά και δημιουργούσαν ρευστότητα.
Τα χρόνια πέρασαν και τα πλοία γιγαντώθηκαν. Λίγο πριν και λίγο μετά τη δεκαετία του 2000 χρειάζονταν πολύ τύχη και αρκετή δεξιοτεχνία όχι για να καταπλεύσουν αλλά για να δέσουν στο λιμάνι και οκτώ και δέκα κρουαζιερόπλοια χωρίς να μείνουν αρόδου τα ποστάλια.
Σιγά σιγά τα κρουαζιερόπλοια με αφορμή τις απαιτήσεις των καιρών και των τουριστών έγιναν πλωτές πολιτείες που μεταφέρουν το λιγότερο 2.000 άτομα το καθένα.
Όμως το τουριστικό λιμάνι όπως αποκαλείται τώρα έμεινε το ίδιο.
Παρόλα αυτά οι εκπρόσωποι των εταιρειών κρουαζιέρας το προτίμησαν το κατέστηκαν μια φορά home port. Ήταν και η τελευταία όμως γιατί αποχώρησαν όταν διαπίστωσαν πως δεν υπάρχει πρόθεση για την παροχή κινήτρων για να παραμείνουν.
Και τα κίνητρα είχαν οικονομικό χαρακτήρα και είχαν να κάνουν με διευκολύνσεις προς τις εταιρείες ακόμη και καλύτερες τιμές σε ότι αφορά το νερό. Όλα αυτά δηλαδή που απλόχερα προσφέρονται στη γειτονική χώρα Τουρκία.
Οι αριθμοί που φανερώνουν την καθίζηση του θαλάσσιου τουρισμού που παρατίθενται στο δελτίο είναι αμείλικτοι και δεν χωρούν αμφισβήτηση.
«Όμως στη Ρόδο μας δεν αξίζει η 7η θέση στην Ελλάδα. Δεν μας αξίζει η διαχείριση της μιζέριας. Αυτή την πορεία παρακμής θα την αντιστρέψουμε», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Η ανακοίνωση της παράταξης ” Με δύναμη για τη Ρόδο”
Από το λιμάνι της Ρόδου, που επισκέφθηκε σήμερα ο υποψήφιος Δήμαρχος Ρόδου Αντώνης Καμπουράκης, δήλωσε τα εξής:
Πριν από δεκαετίες, τα πλοία της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας που ελλιμενίζονταν σε αυτό το λιμάνι, ήταν μεταξύ 70 και 100 μέτρων και μερικών εκατοντάδων επιβατών.
Έφερναν πολύτιμους επισκέπτες στο νησί μας.
Δούλευαν τα μαγαζιά, οι πράκτορες, οι ξεναγοί, τα εστιατόρια, τα ταξί, η αγορά, οι εργαζόμενοι, η κοινωνία. Ήταν κατάμεστοι οι αρχαιολογικοί χώροι.
Έβγαζε ψωμί ο κόσμος. Και η Ρόδος διαφήμιζε το καλύτερο της πρόσωπο, στους επόμενους τουρίστες της.
Σήμερα, σαν να ήταν χθες, το λιμάνι παραμένει ακριβώς το ίδιο. Τα καράβια όμως μεγάλωσαν, έγιναν των διακοσίων και τριακοσίων μέτρων. Με χιλιάδες επιβάτες, μεγάλης αγοραστικής δύναμης και υψηλών προσδοκιών.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας έρχονται και ξανάρχονται, συζητούν τις ανάγκες τους, προτείνουν απαραίτητα έργα, συναντιούνται με τους αρμόδιους του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, που είναι ο διαχειριστής του λιμανιού μας και του οποίου ηγείται ο εκπρόσωπος του Δήμου μας, οι οποίοι βγάζουν φωτογραφίες και … ανακοινώνουν ότι θα πάνε και σε …Συνέδρια, για να προσελκύσουν τάχα έτσι ποιοτικούς επισκέπτες στο νησί.Την αξιοποίηση των οποίων η σημερινή κατάστασή του, δεν μπορεί να υποστηρίξει.
Διαχειρίζεται νωχελικά και μοιρολατρικά το παρόν. Διαχειρίζεται χωρίς όραμα, την σημερινή μιζέρια της 7ης μόλις θέσης στην Ελλάδα. Παρακολουθεί ατάραχα την συνεχή απώλεια μεριδίου αγοράς, την κάθετη πτώση.
340 αφίξεις κ/ζ το 2015, 299 το 2016, 248 το 2017, 210 αφίξεις κ/ζ το 2018. Από 342.063 επιβάτες το 2015, πέσαμε στους 237.808 το 2018. Και ο κατήφορος συνεχίζεται.
Όμως στη Ρόδο μας δεν αξίζει η 7η θέση στην Ελλάδα. Δεν μας αξίζει η διαχείριση της μιζέριας.
Αυτή την πορεία παρακμής θα την αντιστρέψουμε.
Με Δύναμη και σχέδιο για τη Ρόδο μπορούμε να το πετύχουμε».